I 1917 var tomta antatt eid av Leif og Rolf Jarl. (Matrikul for Narvik by 1917 s.12) Kv56To1 Osc. Skulpturen som er laget av Tone Thiis Schetne, ble avduket av postsjef Kurt Vangen. (26.06.1992). (OT 27.06.1992) Skulpturen står utenfor Post- og politibygget i Kongens gate 18.